woensdag 13 november 2013

Wakulla Springs State Park + Pebble Hill Plantation.


Hoi,

Ik werd hedenochtend zo tegen halfacht wakker , mooi op tijd dus. Het eerste wat ik dan meestal doe is de tablet pakken en het nieuws tot me nemen. Vanochtend dus niet anders…op mijn opstartscherm staat het lokale weer van de plaats waar ik op dat moment ben weergegeven. Ik zag 5 graden staan (op dat moment) tot een maximum van 14….ik dacht dat kan niet waar zijn…ik weet dat het wel iets koeler kan zijn…maar dit was t.o.v. gisteren wel een hele grote verandering. Heb vervolgens nog maar enkele andere weersites bezocht en deze gaven allemaal hetzelfde aan!!...Toen Rita wakker werd heb ik haar maar blij gemaakt en aangeraden wat dik spul aan te trekken…ons hoofd hebben we nog even buiten de deur gehangen om ons er echt van te overtuigen dat het koud was……en inderdaad we raakten overtuigd.

We hebben ons opgepolletoerd en zijn naar de lobby gegaan voor het continental breakfast…een paar broodjes (geroosterd) verder  + nog wat jus d ‘orange en we konden er voor de ochtend wel weer tegen. Rita had nog twee bekers meegenomen waarin we onze eigen gezette koffie in hebben gedaan , dit voor onderweg.

Plan voor vandaag was om het Edward Ball Wakulla Springs Park te bezoeken. We wilden namelijk met de boot een stukje de rivier af. Het park is vanuit Tallahassee binnen drie kwartier aan te rijden en onze TomTom wist het makkelijk te vinden. Bij de entree van het park werden we vriendelijk welkom geheten en de gastheer gaf al aan dat het vandaag wel erg chilly was?....daar waren wij ook al achter!!..maar goed hij was “glad” dat we er waren. We hebben ons gemeld bij het visitor center (The Lodge) en daarna de kaartjes voor de boot tour gekocht. We mochten nog ff een uurtje wachten voordat de volgende tour vertrok. We hebben even een poging gewaagd wat rond te gaan wandelen…maar daar zagen we snel van af…wind was snijdend en Rita vond het wel erg koud….ze had zelfs mijn oude spijkerjas om zich heen geslagen.

De boottocht was geweldig…met ons waren nog 5 personen…afkomstig uit Nieuw Zeeland en de vrouw van het gezelschap begon met ons een praatje , zij had familie wonen in Dordrecht. Zo zie je maar…we hebben veel wildlife gezien op de tour……., Ibis, Blue Heron en nog wat eend achtig materiaal……ook enkele krokodillen…en ook nog vele Manatees…..heb nog een filmpje op mijn facebook pagina gezet.

Na de tour zijn we vertrokken…ook omdat het niet uitnodigde om daar verder nog te gaan wandelen dit vanwege de kou…

Plan de campagne gemaakt van wat we nu gingen doen. Ik had een folder van Pebble Hill Plantation in Thomasville gekregen.  Dit is een landgoed gelegen in de staat Georgia……ja we moesten daarvoor de staat Florida uit…maar goed het lag desondanks zeer dicht in de buurt…op dit landgoed staan diverse huizen en men heeft dit landgoed vroeger gebruikt voor met name de paardensport (POLO) en jagen….daarvoor werden er kalkoenen uitgezet…die dan vervolgens gejaagd werden.

We hebben daar het landhuis bezocht en ons werkelijk zitten vergapen aan alle rijkdom, ingerichte kamers, wapens, en alle trofeeën die er uitgestald zijn….we waren natuurlijk vandaag een van de weinige bezoekers en we kregen een uitgebreide rondleiding. Ik ga maar niet teveel uitweiden over  de geschiedenis etc…ik verwijs gemakshalve nog maar ff naar de volgende link.


Ik heb een paar foto’s buiten het landhuis gemaakt…helaas mocht dit binnen niet…

Tegen de klok van vijf zijn we vertrokken vanuit Pebble Hill richting het centrum van Thomasville…maar daar was weinig meer te beleven en hebben de terugtocht naar Tallahasse ondernomen. In de avond nog ff goed gegeten bij Applebees…2 for 25…+ een biertje!

Morgen gaan we hiervandaan richting Crestview…maar zien wat we van onze to do list kunnen gaan ondernemen, we hopen wel op iets warmere temperaturen…

Tot het volgende verslag dan maar weer…













Geen opmerkingen:

Een reactie posten