vrijdag 8 november 2013

King's Landing

Hoi,

Gisteren, donderdag 7 november hebben we een kanotocht gemaakt stroomafwaarts op de Wekiwa River. Ik had hierover op de diverse fora al wat gelezen en het leek ons leuk om deze 8,5 mijl ook eens te gaan trotseren. Ik had voor onze reis al eens email contact gehad met Daniel, de man die de verhuur ter plaatse op zich neemt. Hij blijkt een tijd in Nederland te hebben gewoond en gaf me te kennen of we geen stroopwafels voor hem mee konden nemen.....in ruil daarvoor een korting op de prijs. Als echte Hollander maar aan dat verzoek voldaan!..  Daniel was er zeer blij mee!!

De tocht was in één woord geweldig....diverse dieren onderweg tegengekomen en ook nog drie krokodillen...Rita dacht dat ze nep waren....niet dus.....eentje begon erg te blazen toen we wat (te dichtbij! ) kwamen. Achteraf wel lachen...

Na ongeveer 3 en een half uur waren we bij het Take Out Point en mochten met nog wat anderen een uurtje wachten tot we weer werden opgepikt. Daar de tijd genomen door wat te eten en te drinken. Heb daar ook nog wat foto's geschoten van een vlinder en een roofvogel waarvan ik de naam niet weet.

De rit naar King's Landing Launch vanaf het Take Out Point was nog redelijk lang....je hebt niet in de gaten dat je al zo ver bent gevaren.....(alhoewel dat in de armen wel voelbaar was). Ik heb een kleine selectie van de tocht hieronder bij dit verslag geplaatst.

Tot zover,











1 opmerking:

  1. Wat een mooie dag. Wij vinden kano varen bij Weikiwa ook zo mooi, de natuur is er prachtig. De tip van de stroopwafels zullen we onthouden.
    Veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen