woensdag 27 november 2013

Manicure, Kapper en andere perikelen.


Hoi,

We zijn vandaag op pad geweest om iets aan onszelf te laten doen….Rita wilde haar nagels onderhanden laten nemen. De nagels die ze op had waren aan het eind en daar mocht wel wat aan gebeuren…mijn haardracht daar moet voordat we naar Aruba gaan ook nog iets van af….het mooie is dat we aan de overkant van de straat de nail/manicure en de barber hebben zitten. Maar ondanks dat deze te voet is te bereiken…zijn we toch maar met de auto gegaan omdat we aansluitend naar Butterfly World in Coconut Creek willen gaan.

Bij de auto aangekomen druk ik op de afstandsbediening en niets …nakka..diverse keren geprobeerd maar op geen enkele wijze enige reactie…behoudens die van mij dan…gadver…etc…wat nu…?..Ik heb bij de auto iets afgesloten…Tripsaver…genaamd…zij helpen je met bandenproblemen, afslepen, accu’s  en niet onbelangrijk met je sleutel…ik dat nummer gebeld en ik krijg een man aan de lijn die vrij snel Amerikaans praat/onduidelijk..hem eerst maar gevraagd iets langzamer tegen me te praten..ik leg uit dat de sleutel niet meer werkt en ik het vermoeden heb dat de batterij leeg is….voordat hij me verder helpt vraag hij mijn gegevens…geboortedatum…en rijbewijsnummer…ik kwam gelukkig voor in het systeem…ik kreeg het advies de reservesleutel …te pakken…??...moest aan de sleutel een schuifje omzetten…en toen lag er een sparekey op de grond….deze in het slot gestoken….en weer niets….totdat……ik naar de andere kant van de parkeerplaats keek….daar stond ook een blauwe Dodge Caravan…met dezelfde barcodes aan de zijkant…het zal toch niet?!!!...verdomd…we stonden bij de verkeerde auto….heb ik (wij ) weer. Gelukkig zag de man van Tripsaver mijn hoofd niet…je voelt je niet zo lullig…hij kon er de humor nog wel van inzien…wij natuurlijk achteraf ook!!..heb de andere Dodge nog wel ff op de foto…zit bij dit verslag!!

Na dit geweldige begin van de dag …dus maar met de auto naar de overzijde…naar de Nagelstudio..werden vriendelijk begroet en we hebben duidelijke info gekregen en gegeven wat Rita wilde…alles was duidelijk en een dame van Aziatische afkomst ging aan de slag….wat een werk!!...ze was meer als een uur mee bezig en Rita was erg tevreden….de zaak had het zeer druk ..het was nog geen 11.00 uur en er waren meer als 12 mensen aan het werk met klanten die hun nagels/voeten etc onder handen wilden nemen. De prijs was meer dan prima…Riet was voor 40 dollar klaar (nu iets minder dan 30 euro) de dame hebben we nog een fooi meegegeven waar ze zichtbaar erg blij mee was. Daarna was ik aan de beurt en zijn we een deur verderop gegaan…een kapper met wel 8 stoelen naast elkaar…traditioneel…veel Latino’s…aan het werk en ook veel Spaanstalige klanten…ook twee vrouwelijk kapsters…ik kreeg na enig wachten, een van die dames toegewezen…tondeuse werk en nog een aanslag met een echt kappersmes..(overleefd!!)..en ik was klaar…en dat voor 15 dollar…Rita was minder te spreken en ik mocht nog een keer terug….toen was het oke….(voor de kapster dan)…Rita vond het nog maar zozo….maar ja als je zelf kapster bent geweest dan blijf je kritisch…

Het liep al mooi tegen twaalf en we wilden naar Butterfly World  in Coconut Creek. Het had al geruime tijd wat geregend en we hoopten dat het wat op zou klaren. Hetgeen gelukkig ook gebeurde. Het ritje naar Coconut Creek duurde een klein uurtje en lag dus nog mooi in de buurt. In Miami wilden we zelf niets meer ondernemen…dat hebben we begin dit jaar al deels gedaan. Butterfly World is een mooi opgezet park met mooie vlinders, botanische tuin en heel veel vogels…wij vonden het prachtig…bij dit verslag diverse foto’s en waar mogelijk de Engelse namen …geleend uit het official Guide map.

Na geruime tijd in het park te zijn geweest hebben we nog wat laatste boodschapjes gedaan…morgen is het Thanksgiving en zit heel Amerika aan de kalkoen….winkels , parken zijn dan ook merendeels dicht…Black Friday volgt op Thanksgiving…en dan breekt de koopkoorts los….vele winkels gooien hun produkten in de uitverkoop….er zijn Malls die al opengaan om 21.00 tot de volgende dag 21.00!!...24 uur dus!!!...maar of wij ons daar mee gaan vermoeien??..denk het niet..Rita heeft wat kleding gescoord bij Ann Taylor in de Sawgrass Mills Mall….60% op alles wat er in de winkel was….men was daar al iets eerder begonnen…

Morgen …dus maar wat uitslapen…en zien wat we gaan doen…koffers misschien alvast wat herinrichten…..vrijdag  is het gebeurd en gaan we Amerika verruilen voor onze drie weken op Aruba…hebben daar ook zeer veel zin in….tot rust komen van alle belevenissen van de afgelopen weken en zien dat we wat kleur op de benen kunnen krijgen…

Tot een volgend verslag maar weer….



















3 opmerkingen:

  1. Haha ik zie je al staan vloeken bij de verkeerde auto......LOL. Mooie dag met super foto's van de vlinders. Have Fun!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk verhaal met de verkeerde auto. Lekker hoor zo'n verwennerij bij de nagelstudio. Veel plezier op Aruba.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een verhaal zeg met die auto, kan me een beetje voorstellen hoe je je voelde. Lekker is dat he, zo'n opknapbeurt. Mooie foto's! Veel plezier op Aruba.

    BeantwoordenVerwijderen