donderdag 14 november 2013

Van Tallahassee naar Crestview

Hoi,

Vandaag zijn we vanuit Tallahassee op pad gegaan naar onze volgende tussenstop in onze Floridareis. Nu gaan we richting Crestview..wat meer richting Pensacola en dicht gelegen tegen de staat Alabama. We hadden het idee om vandaag niet al te snel van A naar B te gaan maar nu meer een weg te nemen waar we minder alleen snelweg zien. Nu ook eens op ons gemak om ons heen te kunnen kijken.

Ik had op de kaart gezien dat Chattahoochee in de staat Florida ligt en ook nog deels op onze route vanuit Tallahassee…   Chattahoochee  ken ik vanuit een song van Alan Jackson..een mooi aanstekelijk nummer die het leven in Chattahoochee romantiseerd…..daar moesten we natuurlijk ff langs….ik vond de werkelijkheid wel iets anders…wat ik er van gezien heb is het een klein gehucht…waar weinig te beleven valt…Lake Seminole ligt er in de buurt en de Jim Woodruff Lock en Dam. En natuurlijk wel veel mogelijkheden tot vissen ….we hebben nog ff een foto geschoten van het welkomstbord van Chattahoochee en de dam…daarna vlot doorgereden..

We zijn van Chattahoochee wat afgezakt richting Panama City Beach…onderweg zie je deels een heuvelachtig landschap en in onze ogen een gebied waar men het ogenschijnlijk niet al te breed heeft.  Kleine dorpjes en gehuchten wisselen elkaar af en de vele huizen die we zien zijn van hout (zoals de meeste hier) en vrij vervallen en aan onderhoud toe…ook zien we regelmatig velden met katoenplanten….we zijn nog ff gestopt om zo’n veld op de foto te zetten.

Werkgerelateerd valt het op dat er diverse  “instituten” op onze route lagen. Ik heb maar niet teveel op foto gezet omdat ik weet dat men daar nogal panisch op kan reageren. Op youtube zijn daar al leuke filmpjes van te ontdekken. We zagen op een bepaald moment nog een grote groep mensen in blauwe overalls in een groenteveld aan het werk (onder toezicht van…) en wij maar denken dat ze altijd in het oranje gekleed zijn…!!

In Panama City Beach zijn we de kustlijn wat af gaan rijden.  Langs zee…tis momenteel erg rustig….maar dat is niet raar…tis herfst …en geen vakantie…we hebben nog even op het strand gestaan en heb ff de temperatuur van het zeewater gevoeld…was nog wel te doen...stranden zijn prachtig wit te noemen…zie  de foto’s…

Richting Destin kwamen we nog de Silversands Factory Outlets tegen……daar maar ff afgedraaid en samen met Rita gekeken of er nog iets te scoren viel…wederom voor haar weinig naar haar zin…en ik had weer mazzel bij Tommie Hilfiger…en twee mooie shirts…met 70% korting en nu voor 35 dollar klaar!...moet er nu echt mee ophouden…Rita zit verder veel naar tassen van CK te kijken maar deze zijn nog steeds erg aan de prijs…bij Tommie Hilfiger gaf de verkoper aan dat we Black Friday in de gaten moeten houden (29 november) dat is de dag dat wij vertrekken…het is de dag na Thanksgiving en in de winkels gaan ze dan helemaal los met kortingen….als je op youtube Black Friday intoetst dan zie je daar wel mooie voorbeelden van…hij gaf ook aan dat vele zaken ook al op de donderdagavond hun deuren openen….iets om in de gaten te houden…

Na deze Mall zijn we zo zoetjesaan afgezakt naar ons hotel in Crestview (Quality Inn) ..dit hotel doet beter en netter aan dan degene die we in Tallahassee hadden..als je dan bedenkt dat we nu voor nog geen 90 dollar zitten en nog 10 dollar goedkoper t.o.v. het hotel in Tallahassee….dan kun je wel zeggen dat er veel verschil zit tussen de een en de ander…….ontbijt included!!.....

Na het inchecken zijn Rita en ik maar ff weer een hapje wezen eten…gisteren waren we bij Applebees en voor de verandering wilden we dat vandaag ook wel weer proberen…ff de TomTom erbij …de POI (point of interest) geraadpleegd en Applebees ingeklopt….er was er eentje op 0,55 mijl van ons hotel….viaduct onderdoor en we waren er..!!  Hoezo dichtbij….?...

Eten was weer prima…menu’s waren 1 dollar goedkoper…2 for 24!!...…weer hetzelfde aantal aan biertjes en nu het gerecht gegeten wat Rita gisteren had….Napa Chicken…goed stuk kip met groenten met aardappelstukken….op het eind  bijna hetzelfde bedrag betaald als gisteren….

Redelijk vroeg terug in het hotel waar ik mijn tijd verdoe met internetten, bloggen en uitzoeken voor de dag van morgen….Rita zit haar favoriete zender te bekijken (Syfy)….jaja die hebben ze hier ook….alleen de ondertiteling ontbreekt…maar daar red ze zich prima mee.

Morgen in de planning om naar Fort Pickens te gaan en eventueel Gulfarium in Fort Walton…maar alles eerst maar onder voorbehoud…hangt ook van het weer af….