zondag 17 november 2013

Sponge Docks , Tarpon Springs

Hoi,

Vandaag vertrokken vanuit Lake City naar ons volgend verblijf. Nu richting de Gulf Coast..met als tussenstop het Lake Tarpon Resort in Palm Harbor  (http://www.laketarponresort.com/). Hier zullen wij twee dagen verblijven. Het ritje daarnaar toe zal ook weer zo’n drie uren gaan duren…dus we zitten iets na negenen al weer fris en fruitig in de auto…hebben bij het ontbijtje…extra bekers meegenomen met daarin in onze verse gezette koffie (is beter dan het Amerikaanse spul/behoudens Starbucks)…ook nemen we vaak nog twee bekers jus mee voor onderweg.  Nog maar ff  de tank volgegooid….anders komen we ook niet ver…..nu al meer als 2000 mile afgelegd ( 3200 km)…gaat hard zo!!.

Onderweg gewoon weer de snelweg gepakt en vandaag ons doel gesteld op de Sponge Docks in Tarpon Springs.  We waren dit jaar al eens eerder geweest…alleen Rita had toen last van de maag en kon  o.a. bruintje beer niet kwijtraken…we hadden toen maar een klein gedeelte gezien en we wilden dat nu we zo dicht in de buurt waren nog even inhalen…..

Onderweg toch nog wel even regelmatig van de weg af gegaan voor een plas en eetpauze…ook kwamen we nog langs een winkelgebiedje…en hebben daar nog even bij een Ross Dress voor Less gekeken…maar weinig van onze gading….tis een winkel die veel merkspul (voornamelijk kleding) tegen gereduceerde prijzen aanbied….het hangt op maat door elkaar en het vergt af en toe wat neuzen…maar er zitten soms leuke koopjes tussen.

Na dit intermezzootje…kwamen we in Tarpon Springs aan….Tommie had ons er weer goed naar toe geloodst.

De Sponge Docks waar we vandaag  naar toe gingen staat bekend om de Griekse cultuur. Griekse immigranten hebben in  het  begin van de 20e ste eeuw de sponsbedden ontdekt en de sponzen opgedoken en te gelde gemaakt.  Nu is het een klein plaatsje op zich ….waar restaurants, souvenirswinkels, spons en zeepstores zich afwisselen.  Ook bevinden zich er twee bedrijven welke een boottocht organiseren. Begin dit jaar zijn we er al met eentje mee geweest….een duiker gekleed in een oud duikpak, grote helm en verzwaarde schoenen etc…trok uit  een van die sponsbedden een stuk spons omhoog. Deze moet naderhand dan nog verwerkt worden....was toen een leuk tripje…maar dat hadden we al eens gezien.

Over gezien gesproken…er rijden veel oudere (vlgs ons Grieken) in dikke Mustangs, Jaguars…door de mainstreet…..ook zien we met regelmaat motorrijders voorbij komen…de een nog dikker dan de ander…we hebben nog een bak koffie en Cappuccino gedronken bij de plaatselijke bakker. Rita had beter moeten weten…de koffie is net slappe thee…..volgende keer expresso nemen of geen koffie!! Gebakje was prima , meer dan prima te doen….

Na ruim de schade op de Docks te hebben ingehaald zijn we op weg gegaan naar ons hotel/resort. Deze lag op 12 minuten rijden vanaf de Docks. We waren er dan ook zo….het is gelegen aan de Us Hwy.19.N…en die is erg druk!!!...maar we merken er niet van…alles balkons zijn richting de baai gelegen…Prima hotel en prima kamer!!...zijn we erg mee in onze nopjes….we hebben een Queen Size Bed….erg groot…ik kom Rita vannacht niet meer tegen . Er is ook veel ruimte om de koffers neer te zetten en zelfs  geopend te laten. Rita wil vanavond de koffers nog her- inrichten….de paarse nieuweling kan alvast onze aankopen bewaren…

Nadat we de zaken in de kamer hadden gezet…zijn we op weg gegaan naar een Mall in de buurt…we zitten nog geen 7 mile vanaf Clearwater…we zijn daar maar even heen gegaan om ff te kijken en ons te oriĆ«nteren om iets te gaan eten. De Mall zou tegen 18.00 sluiten…we hadden nog een halfuurtje…we hebben vlot om ons heen gekeken en daarna aan de buitenzijde van de Mall gekeken of er iets te eten zou zijn…..hoeveel toko’s wil je hebben….?  niet normaal…!!  Rita vond het bij de Mall maar niets en we pakten de auto…ze stuurde me naar de overkant en daar zagen we een restaurant: Chopsticks Super Buffet….dat heeft iets te maken met Thai/Japans/Sushi en stokken…twijfel…toch maar ff binnen gelopen….was er erg druk!!!...gevraagd wat het nu precies voor een zaak was…..men gaf aan dat het een buffet was…all you  can eat, voor een vaste prijs….dat maar gedaan….we konden zo vaak langs het buffet als we wilden en het had wel iets weg van een Wok bij ons…behalve nu ook veel vis, krab, oesters, mosselen ,div. garnalen, beef, chicken op het menu….een uitgebreid Sushi aanbod, een Teppan….saladebar ….heel vervelend allemaal….we hebben gegeten niet normaal meer….de fabriek kan het maar met moeite aan…regelmatig komt hier een onwel riekende geur voorbij….voor de liefhebbers:         http://www.chopsticksuperbuffet.com/

Nu aan het uitbuiken dus….Rita druk met de koffers in de weer…..de groten  zitten met zijn drie al boven  de 50 kilo….en er komt nog meer bij…..maar wat blij dat we vanuit Miami nog niet extra hoeven te betalen….mogen beiden twee koffers inchecken!!...

Morgen in de de planning om naar Fort de Soto te gaan en Johns Pass in Madeira Beach te bezoeken…alles maar ff onder voorbehoud…heb gelukkig genoeg op papier staan…

Tot morgen…..

1. Leuk al die herkenbare beelden. Fort de Soto is zeker de moeite waard, erg mooi.
    Have Fun!!

2. Wat hebben jullie weer leuke dagen achter de rug, Tarpon Springs is leuk om even te bezoeken. Wij vonden Johns Pass heel erg gezellig, als je geluk hebt spot je dolfijnen vanaf de boardwalk.